Langecom - on Leadership - Management - Internet

In this blog I share my views on issues related to leadership/management and internet. My business deals with these issues - more info at www.langecom.com Thank you for visiting - please share your views - welcome back!

Thursday, April 02, 2009

Jag manar till besinning i IPred-tillämpningen

Jag anser att lagstiftningen kring iPred TILL VISS DEL gör skada för upphovsrättsmännen.
Jag anser vidare att EN DEL - inte ALL - fildelning är marknadsföring - men i en annan form. Sålunda riskerar vi att få en situation där många, många artister som SJÄLVA blivit STORA pga fildelningen (det gäller även spelföretag, CAD-mjukvaruföretag m fl) faktiskt stämmer sina välgörare/kunder.
DET är anledningen att jag är emot den lag som nu ligger.
Den bevarar en gammal maktstruktur som om den hårddras kommer STRYPA kreativiteten - inte gynna skaparna.
Jag är FÖR utveckling - och iPred riskerar att skapa ett modernt digitalt varvsstöd. Och det tror jag inte artister och skribenter egentligen vill. De vill också utveckling - men nu går de i andra riktningen. Makten vill adrig ge upp frivilligt. Nu gör tekniken det oundvikligt.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home